SEO: Co to je a jak na to?

SEO (zkratka z ang. Search Engine Optimization) je marketingová disciplína zabývající se růstem viditelnosti v organickém (neplaceném) vyhledávání. SEO ale není jen o tom, aby vaše webová stránka byla lépe vyhledatelná, ale slouží i pro zlepšení celkové kvality webu – uživatelské přívětivosti, rychlosti načítání apod. Kvalita webu a dobrá vyhledatelnost spolu totiž úzce souvisí.

Denně použije vyhledavače miliony lidí, takže čím lépe bude vaše webová stránka vyhledatelná, tím více lidí stránku navštíví a tím více zákazníků můžete získat.

Pokud máte webovou stránku prezentující váš business, blog nebo e-shop, SEO může pomoci vašemu podnikání růst.

Ze statistik vyplývá, že až 62 % uživatelů klikne na první tři odkazy. Je tedy velice výhodné udělat vše pro to, aby se váš web dostal do popředí, a právě díky SEO tomu můžete velmi pomoci.

Co dělat pro lepší umístění ve vyhledávání?

Za hlavní pilíř považuji obsah, protože lidé na internetu především vyhledávají nejrůznější informace z rozličných oborů. Hledají rady, návody, recenze, … Jednoduše v každém oboru lze najít něco, o čem si lidé rádi přečtou, protože jim to buď pomůže s vyřešením nějakého problému nebo je to obohatí o nové znalosti, případně dovednosti.

Obsah ale musí být jedinečný, rozhodně jej nekopírujte z jiných stránek! To by vás naopak spíše penalizovalo. Obsah může být tvořen a komunikován nejrůznější formou, ať už jako video, infografika, článek nebo i příspěvek na sociální síti. Možností je mnoho a nejlepší je, pokud propojíte více daných kanálů a komunikujete uceleně skrze více z nich.  

Více o tzv. content marketingu (tedy disciplíně zabývající se tvořením hodnotného obsahu) jsme se zabývali ZDE

Důležité a přínosné jsou také takzvané zpětné odkazy. Jedná se o odkazy z jiných (nejlépe co nejvíc důvěryhodných webů) na váš web. Čím více zpětných odkazů máte, tím roste kvalita vašich webových stránek. Zpětné odkazy lze získat budováním kvalitního obsahu (protože vás budou citovat nebo se na vás odkazovat jiní autoři), publikováním zpráv nebo článků na jiných webech a můžete také propagovat váš web na sociálních sítích.

Aby váš obsah ale nalezli ti, kteří jej potřebují (tedy vyhledávají), je dobré umět pracovat i s klíčovými slovy. Klíčová slova jsou slova a výrazy, které používá vaše cílová skupina. Tedy lidé, které chcete zaujmout a přilákat na svůj web, nejlépe pak z nich udělat i zákazníky. Proto objevte vaši cílovou skupinu a komunikujte stejným jazykem jako oni.

Další přínosné tipy o SEO máme i v infografice ZDE

Dobrá zpráva pro vás může být, že některé věci můžete zvládnout i sami, ovšem je nám jasné, že nejvíce ze všeho se potřebujete věnovat vaší práci a zákazníkům a nemáte čas na to, se učit a tvořit obsah či optimalizovat stránky pro vyhledávače dle aktuálních trendů. Od toho jsme tu ale my. Naší prací je vám v tomto pomoci, proto se nám ozvěte a společně vymyslíme, jak vaši propagaci na internetu posunout o další stupeň výše.

Chci pomoci s SEO

ogmio media ogmio media ogmio media