Linkbuilding: Co to je a k čemu je dobrý?

Linkbulding neboli budování zpětných odkazů. Co je to ten zpětný odkaz? Je to odkaz na vaše stránky, který je umístěn na jiném webu. Jedná se o dlouhodobou činnost. Kvalitní zpětné odkazy nevytvoříte přes noc. Stejně jako dobrou pověst firmy a kvalitní doporučení.

K čemu je to dobré?

Budování zpětných odkazů vám nejen přivádí nové zákazníky, ale také pomáhá vaší pozici ve vyhledávačích. Google a jiné vyhledávače podle počtu, obsahu a kvality backlinků (zpětných odkazů) posuzují význam webu. Což ovlivňuje pozici ve vyhledávání. Tato činnost úzce souvisí se SEO, o tom si můžete více přečíst v našem článku: SEO: Co to je a jak na to? Případně se můžete podívat i na infografiku: Infografika SEO

 

Nekvalitní, či nakoupené zpětné odkazy vám mohou uškodit! Pokud se odkaz na vaše stránky objeví na neseriózních webech, pak to jistě vašemu brandu nepřidá. Zároveň vyhledávače mohou považovat tyto odkazy za nakoupené a toto postihnout v pozici vašeho webu ve vyhledávání. Google a jiné vyhledávače nepodporují „nepřirozené“ backlinky.

Jak vytvořit kvalitní odkazy?

Kvalitní odkazy mohou vznikat přirozeně když někdo v článku, či na svém webu odkáže/cituje váš web. Toto je to, co si Google představuje pod „přirozeným“ odkazem. Ale můžeme tomu dopomoci. Ať už tím, že máme více webových stránek a na nich na ně navzájem odkazujeme. Nebo domluvenou spoluprací (můžete si o zpětný odkaz říct – partnerům, spolupracujícím firmám…) Odkazujte i vy na jiné weby, může se stát, že vám to oplatí. Tvorbou kvalitního obsahu (více o content marketingu ZDE) na který lidé budou rádi odkazovat. A vůbec tím nejjednodušším je kvalitní prolinkování vlastního webu (viz příklad tohoto článku a odkazování na jiné relevantní články z našeho blogu).

Chci vědět více

ogmio media ogmio media ogmio media