Jak se tvoří web?

Téměř pro každého živnostníka nebo firmu je v dnešní době výhodné se prezentovat na internetu (více jsme toto rozebírali ZDE). Co ale za tvorbou webu stojí? V tomto článku vám zkusíme popsat workflow u tvorby webových stránek tak, jak to děláme u nás.

Jako první je důležité, aby si zákazník (vy) uvědomil a určil, co vše chce, aby na webu bylo nebo jaké funkce má jeho webová stránka mít. Bude potřeba častá aktualizace webových stránek, například kvůli článkům nebo aktualitám? Nebo se bude jednat o prezentaci služeb, kde změny očekáváte maximálně párkrát do roka? Chcete vytvořit e-shop? Tyto a mnohé další otázky je třeba si položit ještě před tím, než někoho pověříte vytvořením webu.

Jakmile máte alespoň základní představu o tom, co potřebujete, oslovíte firmu zabývající se vytvářením webových stránek a ti se s vámi setkají. Na úvodní schůzce se seznámíte a představíte mu svou firmu. Je důležité, aby ten, co vám bude vytvářet vaši webovou prezentaci, pochopil, jak pracujete, a především pro jaké klienty. Web je přeci jen primárně pro stávající a budoucí klienty, takže je nutné pochopit, jak se na internetu pohybují, co je pro ně zajímavé apod.

Na základě těchto informací pak UX designer navrhne tzv. wireframe. Wireframe je hrubý návrh rozmístění jednotlivých prvků na stránce. Umístění tlačítek, obrázků, textových bloků apod. je důležité v tom, aby se návštěvník dokázal rychle a snadno zorientovat a věděl, co má dělat.

Po odladění wireframe návrhu se přistoupí ke grafice. Grafik vytvoří „obrázek“ toho, jak budou jednotlivé podstrany webu vypadat. Navrhne barevnou paletu, fonty, ikony, obrázky, případně ilustrace a další grafiku, která webu dodá šmrnc a upoutá návštěvníka.

Odsouhlasením grafického návrhu se tyto návrhy předají kodérovi. Kodér převede obrázek od grafika na webové stránky. Odladí je tak, aby byly responzivní (co je to responzivita nejdete ZDE), přidá animace. Jednoduše web „rozhýbe“.

Současně s kódováním webu se vytváří i obsah. Ten by měl v ideálním případě psát copywriter, který ví, jak pracovat se slovy, aby to vašemu businessu pomohlo. Musí umět perfektně česky a dostatečně kreativně, aby texty zaujaly a pomohly prodávat.

Vytvořené texty se dosadí do webu a pokud je vše v pořádku, předá se takto vytvořený web programátorovi. Ten dodá webu funkcionalitu, případně napojuje redakční systém pro správu webu.

Jakmile je web plně funkční, veškerý obsah je nahraný a web je otestovaný, je dobré se zabývat i online marketingem. Tím web doladíte do téměř dokonalé podoby a napomůžete tomu, že web doopravdy bude prodávat.

Z výčtu a popisu výše je zřejmé, že web rozhodně není záležitost jednoho týdne a je za tím spousta práce několika lidí – odborníků. Proto také web není obyčejně levná záležitost, pokud chceme vytvořit takové webové stránky, které doopravdy podpoří prodej. Na jednotlivých částech lze samozřejmě ušetřit nebo je přímo vynechat, ovšem to už je na zodpovědnosti každého, kdo poptává web. Je dobré mít na paměti, že webové stránky propagující firmu se vytváří na několik let, takže investice do webové prezentace v dnešní době by se rozhodně neměla podceňovat.

Nezapoměňte se podívat na Reference, kde je několik ukázek webů, které jsme tvořili pro naše klienty. 

Váháte, zda potřebujete novou webovou stránku? Potřebovaly by vaše staré webové stránky redesign? Nevíte si rady a potřebujete kompletně poradit a vytvořit perfektní prezentaci vaší práce? Ozvěte se nám!

Chci nový web

ogmio media ogmio media ogmio media