Co je to PPC?

Často se setkáváte se zkratkou PPC nebo PPC kampaň a vrtá vám hlavou, co to vlastně je?

Je to takzvaně „platba za proklik“ PPC neboli pay per click. Jedná se o placenou reklamu na internetu, kde inzerenti platí určitou částku, až když někdo klikne na internetu na tuto reklamu. S PPC se nejčastěji setkáte ve vyhledávačích. Na principu PPC funguje například i reklama na Facebooku nebo Instagramu. Lze ji využít, mimo jiné, i v LinkedInu nebo na YouTube či v mobilních aplikacích. Je zkrátka všude!

 

Právě z důvodu, že inzerent neplatí za nesmyslné umístění reklamy, na kterou by nikdo neklikal, je PPC reklama jednou z nejoblíbenějších placených reklam v online marketingu. Platíte totiž jen za ty lidi, jež reklama nějak zaujala. Mezi další výhody se řadí dobré měření výsledků a návratnost investic vložených do reklamy. PPC reklamu lze také velmi dobře zacílit na naši cílovou skupinu zákazníků. Umožňuje spustit několik typů reklam, a tak otestovat, která z nich má největší úspěšnost. S tím je spojené, že kampaně lze velmi jednoduše upravit či pozastavit, pokud je potřeba. V případě nutnosti i zcela zastavit.

 

Lze ji využít, jak ke zvýšení příjmů (objednávek), přivedení návštěvníků na náš web, tak i pro zvýšení povědomí o značce.

S tímto pojmem je úzce spojeno i CPC neboli cost per click. Jedná se o nejvyšší možnou cenu, jež je inzerent ochoten za proklik zaplatit. Tato cena ovlivňuje, zda se inzerát objeví a jak. Reklama totiž v PPC systémech vstupuje do tzv. aukce. Vyšší CPC = větší šance pro lepší pozici zobrazení reklamy. Ale aby to nebylo tak jednoduché, tak hraje roli i tzv. skóre kvality. Skóre kvality ovlivňuje i kvalita webu/e-shopu, na který reklama odkazuje.

 

Chcete kvalitní webovou stránku? Ozvěte se nám!

Chci nový web

ogmio media ogmio media ogmio media