Chatboti

Chatboti

Možná jste zaznamenali, že se v poslední době v rámci technologií často objevuje pojem chatbot. Zde vám popíšeme, co tento pojem znamená.

Co je chatbot a k čemu slouží?

Chatbot (jinak chatterbot) neboli chatovací robot, je program, který je určený k automatické konverzaci s lidmi skrz textové nebo hlasové příkazy. Chatboti komunikují a provádí jednoduché úkoly jako odpovídání na otázky nebo zadávání objednávek, přičemž využívají umělé inteligence.

Hlavním úkolem chatbotů je zefektivnit komunikaci mezi lidmi (zákazníky) a zákaznickým servisem. Neprodleně dokáží odpovídat na jednoduché opakovatelné otázky, což zkvalitňuje a urychluje komunikaci. Díky chatbotům si snadno můžete objednat jídlo, zarezervovat hotel nebo letenku.

ZDE SE MŮŽETE PODÍVAT, JAK JSME VYTVOŘILI CHATBOTA PRO WEB BEZPORADCE.CZ

Jak to tedy funguje?

U nás se pravděpodobně nejčastěji setkáme s chatboty na Facebooku, respektive v aplikaci Messenger. Je to logické, protože z výzkumů vyplývá, že na Facebook se alespoň jednou měsíčně připojí až 4,7 milionu Čechů, z toho 77 % z nich se dokonce připojí denně. Chatovací aplikace obecně jsou rozhodně nejoblíbenější mezi uživateli, ať už se jedná o Facebook, WhatsApp Messenger apod. I proto je využití chatbotů logickým krokem firem - být tam, kde jsou lidé (zákazníci) nejvíce.

Chatbot se musí nejdříve „naučit“ otázky a odpovědi pomocí klíčových slov a regulárních výrazů. Tím lze získat pomocníka, který zákazníkovi spolehlivě poradí například s otevírací dobou, parametry nebo dostupností produktu. Chatboti ale mohou být využiti i více marketingově. Pokud zákazník během konverzace poskytne například svůj věk, je možné tuto informaci využít a poskytnout mu např. slevu k narozeninám apod. Chatbota lze použít i jako rádce při nákupu. Pomocí daných otázek chatbot zjistí, jaké má uživatel preference a může mu doporučit odpovídající produkty.

Chatboti jsou zkrátka budoucnost v péči o zákazníka a pokud je typ vašeho businessu takový, že vyžaduje častou komunikaci se zákazníky nebo by tato komunikace mohla zlepšit prodej a úroveň péče o zákazníky, je chatbot určitě dobrou volbou. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zdroje:
https://www.forbes.com/sites/blakemorgan/2017/03/21/how-chatbots-will-transform-customer-experience-an-infographic/#41e117147fb4

ogmio media ogmio media ogmio media