Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky (AMSP ČR) sdružuje malé firmy a podnikatele v ČR, průběžně také provádí průzkumy a další projekty ohledně aktuálních otázek v této oblasti působení. Na podzim roku 2018 provedli ve spolupráci se svými partnery výzkum, jak firmy a podnikatelé využívají online technologie. Z tohoto výzkumu vám dnes přinášíme menší shrnutí.
Výzkum byl prováděn pomocí strukturovaného dotazníku, dotazovaní byli zástupci malých a středních firem (do 250 zaměstnanců) a OSVČ.
Digitální znalosti vnímá 92 % dotazovaných jako důležité, své dovednosti v této oblasti přitom hodnotí jako výborné/velmi dobré pouze 48 %.
Nejčastější nástroj využívaný ke zviditelnění firmy na internetu jsou webové stránky (85 %) a e-mail (81 %). Dalším nástrojem jsou sociální sítě (63 %). Pro srovnání – v roce 2012 využívalo webové stránky pro propagaci firmy pouze 59 %. Webové stránky patří zároveň mezi nejefektivnější nástroj pro zviditelnění (podle 36 % respondentů).
Z těchto výsledků vyplývá, že většina firem a podnikatelů webové stránky používá. Důvody, proč byste i Vy měli svou firmu propagovat pomocí webu jsme uvedli ZDE. Jelikož webové stránky jsou očividně nejčastější formou propagace, je zde samozřejmě veliká konkurence. Nenechte si "ujet vlak" a zkonzultujte možná řešení s námi - ať už web máte a potřebujete renovovat staré řešení, nebo vytvořit úplně nové.
Z jiného zdroje se zjistilo, že až 98 % firem, které mají webové stránky, je nemají responzivní, neboli přizpůsobené pro zobrazování na mobilních zařízeních. Více o responzivitě jsme psali ZDE a připravili jsme pro vás i přehlednou infografiku ZDE. Přitom počet uživatelů mobilních zařízení stále roste a s tím i návštěvy webových stránek z těchto zařízení.
Co se týká sociálních sítí, které se v dnešní době také často používají k propagaci, nejčastěji je využívaný k propagaci firem Facebook, dále Instagram a LinkedIn. 22 % podnikatelů má zaměstnance pro správu Facebookového profilu a 37 % již někdy využilo reklamu na Facebooku.
Zdroje:
Využívání online technologií pro podnikání